Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

Klasa: IV

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Kaskadowe arkusze stylów do tworzenia responsywnych stron internetowych

Tematy jednostkowe:

  1. Hipertekstowy język znaczników (HTML − HyperTextMarkup Language);
  2. Kaskadowe arkusze stylów do tworzenia responsywnych stron internetowych;
  3. Systemy zarządzania treścią CMS (Content Management System);
  4. Projekt grafiki komputerowej do wykorzystania na stronie;
  5. Elementy multimedialne na stronach internetowych;

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności stosowania kaskadowych arkuszy stylów do tworzenia responsywnych stron internetowych

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • korzystać ze standardów dokumentów hipertekstowych;
  • stosować znaczniki języka HTML;
  • definiować strukturę dokumentu hipertekstowego;
  • definiować elementy strony internetowej: listy, tabele, obrazy, odnośniki, kontrolki;
  • wykonywać formularze na stronie internetowej;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z kaskadowymi arkuszami stylów do tworzenia responsywnych stron internetowych
  • kształcące: Opanowanie umiejętności wykorzystywania arkuszy stylów do tworzenia stron
  • wychowawcze: Uświadomienie możliwości jakie dostarczają kaskadowe arkusze stylów

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Instruktaż z pokazem

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, oprogramowanie specjalistyczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe