Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

Klasa: IV

Liczba godzin: 25h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Właściwe normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych

Tematy jednostkowe:

  1. Normy zgodności
  2. Procedury zgodności

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności stosowania właściwych norm i procedur oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • rozróżniać rodzaje szkodliwego oprogramowania, ataków hakerskich;
  • wymienić środki zabezpieczeń przed złośliwym oprogramowaniem oraz atakami hakerskimi
  • przestrzegać zasad bezpiecznego przechowywania danych
  • przestrzegać zasady bezpieczeństwa swojego cyfrowego wizerunku i tożsamości
  • przestrzegać zasad prywatności w cyfrowym świecie
  • stosować procedury związane z ochroną danych osobowych, ochroną informacji, prawami autorskimi i własnością intelektualną oraz wyjaśnia potrzebę ich ochrony
  • stosować zasady dokonywania bezpiecznych transakcji w internecie

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z właściwymi normami i procedurami oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych
  • kształcące: Opanowanie umiejętności wprowadzania norm i procedur oceny zgodności
  • wychowawcze: Uświadomienie ważności norm i procedur przy realizacji zadań zawodowych

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Instruktaż z pokazem

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, akty, normy, procedury

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe