Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 5h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Doskonalenie umiejętności zawodowych

Tematy jednostkowe:

  1. Informacje dotyczące zawodów w szeroko rozumianej branży IT
  2. Zakres umiejętności i kompetencji niezbędnych do wykonywania zawodu
  3. Analiza kompetencji
  4. Cele rozwoju zawodowego – plan drogi rozwoju zawodowego
  5. Możliwości podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształtowanie postawy otwartej na doskonalenie umiejętności zawodowych

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • Pozyskiwać informacje dotyczące wybranego zawodu;
  • Określać zakres umiejętności i kompetencji niezbędnych do wykonywania zleceń zawodowych;
  • Analizować własne kompetencje;
  • Wyznaczać cele rozwoju zawodowego;
  • Planować drogę rozwoju zawodowego;
  • Wskazać możliwości podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zachęcenie uczniów do podejmowania działań podnoszących kwalifikacje zawodowe

    kształcące: Kształtowanie chęci podejmowania nowych wyzwań zawodowych

    wychowawcze: Uświadomienie znaczenia dobrze zaplanowanego procesu podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych

METODY REALIZACJI:

  • Pogadanka
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Metoda problemowa

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • opisy zadań, instrukcje, podręczniki, publikacje tradycyjne i multimedialne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe