Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Zarządzanie stacjami roboczymi

Tematy jednostkowe:

  1. Instalowanie systemów operacyjnych z rodziny Windows i Linux;
  2. Konfigurowanie usług i funkcji sieciowych systemów operacyjnych z rodziny Windows oraz Linux;
  3. Zarządzanie kontrolerem domeny;
  4. Protokoły w sieci komputerowej;
  5. Udostępnianie zasobów w sieci komputerowej;
  6. Zarządzanie stacjami roboczymi;

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Doskonalenie umiejętności zarządzania stacjami roboczymi

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • Określić narzędzia służące do zarządzania stacjami roboczymi
  • Rozróżnić sposoby zarządzania stacjami roboczymi
  • Zarządzać stacjami roboczymi zdalnie
  • Monitorować działania użytkowników stacji roboczych z poziomu systemu operacyjnego
  • Zdalnie usuwać usterki systemu

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z zarządzaniem stacjami roboczymi

    kształcące: Opanowanie i doskonalenie umiejętności zarządzania stacjami roboczymi

    wychowawcze: Uświadomienie znaczenia dobrze skonfigurowanej stacji roboczej

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Metoda problemowa

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • opisy zadań, instrukcje, podręczniki, publikacje tradycyjne i elektroniczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe