Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Konfiguracja ruterów i urządzeń zabezpieczających typu zapora sieciowa (firewall)

Tematy jednostkowe:

  1. Funkcje ruterów i zapór sieciowych
  1. Konfiguracja ruterów i ustawień zapory sieciowej sprzętowej i programowej
  2. Błędy w konfiguracji zapory sieciowej sprzętowej
  3. Zabezpieczania urządzeń sieciowych
  4. Kopia ustawień rutera i przywracanie ustawień z kopii

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Doskonalenie umiejętności konfiguracji ruterów i urządzeń zabezpieczających typu zapora sieciowa (firewall)

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • konfigurować przełączniki lokalnej sieci komputerowej;
  • konfigurować rutery i urządzenia zabezpieczające typu zapora sieciowa (firewall);
  • tworzyć sieci wirtualne;
  • konfigurować urządzenia dostępu do lokalnej sieci bezprzewodowej;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z działaniem ruterów i urządzeń zabezpieczających typu zapora sieciowa (firewall)

    kształcące: Opanowanie umiejętności konfiguracji ruterów i urządzeń zabezpieczających typu zapora sieciowa (firewall)

    wychowawcze: Uświadomienie znaczenia właściwej konfiguracji urządzeń i zabezpieczeń, od której zależy efektywność działania sieci komputerowej

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Metoda problemowa

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • opisy zadań, instrukcje, podręczniki, publikacje tradycyjne i elektroniczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe