Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

dla zawodu: Technik Architektury Krajobrazu

Kwalifikacja: OGR.04-  Organizacja prac związanych z budową oraz konserwacją obiektów małej architektury krajobrazu

Klasa: IV

Liczba godzin: 4 godziny

Miejsce odbywania zajęć:  

Temat zajęć praktycznychStosuje techniki radzenia sobie ze stresem.

 

Tematy jednostkowe:

  1. Przyczyny i rodzaje stresu.
  2. Sposoby radzenia sobie ze stresem.

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Zapoznanie się z technikami radzenia sobie ze stresem.

CELE OPERACYJNE:

  • Uczeń rozpoznaje źródła stresu podczas wykonywania zadań zawodowych
  • Uczeń wybiera techniki radzenia sobie ze stresem odpowiednio do sytuacji
  • Uczeń wskazuje najczęstsze przyczyny sytuacji stresowych w pracy zawodowej
  • Uczeń przedstawia różne formy zachowań asertywnych, jako sposobów radzenia sobie ze stresem
  • Uczeń rozróżnia techniki rozwiązywania konfliktów związanych z wykonywaniem zadań zawodowych
  • Uczeń określa skutki stresu

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z technikami radzenia sobie ze stresem.
  • kształcące: Opanowanie wiedzy zakresu technik radzenia sobie ze stresem.
  • wychowawcze: Uświadomienie zasadności znajomości technik radzenia sobie ze stresem.

METODY REALIZACJI:

  • Wykład 
  • Pogadanka 

METODY NAUCZANIA:

  • Wykład
  • Ćwiczenia 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Podręcznik

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe