Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

dla zawodu: Technik Architektury Krajobrazu

Kwalifikacja: OGR.04-  Organizacja prac związanych z budową oraz konserwacją obiektów małej architektury krajobrazu

Klasa: IV

Liczba godzin: 5 godzin

Miejsce odbywania zajęć:  

Temat zajęć praktycznychCharakteryzuje środki ochrony roślin.

 

Tematy jednostkowe:

  1. Zasady stosowania środków ochrony roślin.
  2. Formy użytkowe środków ochrony roślin.
  3. Podział środków ochrony roślin.
  4. Czynniki warunkujące skuteczne działanie środków ochrony roślin.

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Zapoznanie się z zasadami stosowania środków ochrony roślin.

CELE OPERACYJNE:

  • Uczeń opisuje skład środków ochrony roślin
  • Uczeń wskazuje formy użytkowe środków ochrony roślin
  • Uczeń wskazuje okres karencji i okres prewencji
  • Uczeń opisuje środki ochrony roślin pod względem stwarzania przez nie zagrożeń dla zdrowia człowieka, pszczół i organizmów wodnych
  • Uczeń wskazuje podział środków ochrony roślin: A) ze względu na funkcję: roztoczobójcze (akarycydy); bakteriobójcze (bakteriocydy); grzybobójcze (fungicydy); chwastobójcze (herbicydy); owadobójcze (insektycydy); mięczakobójcze (moluskocydy); nicieniobójcze (nematocydy); regulatory wzrostu roślin; odstraszające szkodniki (repelenty); gryzoniobójcze (rodentycydy); przyciągające szkodniki (atraktanty); kretobójcze (talpicydy); wirusobójcze (wirocydy). B) ze względu na sposób oddziaływania na; organizmy szkodliwe: kontaktowe; żołądkowe; inhalacyjne; fungitoksyczne; fungistatyczne; desykujące; inhibitujące wzrost i rozwój. C) ze względu na sposób zachowania się na roślinie: powierzchniowe; wgłębne; systemiczne.
  • Uczeń opisuje czynniki warunkujące skuteczne działanie środków ochrony roślin: A) dobór środka ochrony roślin. B) termin przeprowadzenia zabiegu. C) dawka środka ochrony roślin. D) warunki atmosferyczne; łączne stosowanie agrochemikaliów.

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z zasadami stosowania środków ochrony roślin.
  • kształcące: Opanowanie wiedzy zakresu stosowania środków ochrony roślin.
  • wychowawcze: Uświadomienie zasadności stosowania środków ochrony roślin.

METODY REALIZACJI:

  • Wykład 
  • Pogadanka 
  • Instruktaż

METODY NAUCZANIA:

  • Wykład
  • Ćwiczenia 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Podręcznik
  • Atlas roślin

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe