Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

dla zawodu: TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ  

 

Kwalifikacja: ELE.10. Montaż i uruchamianie urządzeń i systemów energetyki odnawialnej

Klasa: III

Liczba godzin:40

Miejsce odbywania zajęć:

Temat zajęć praktycznych Montowanie i uruchamianie urządzeń i systemów energetyki odnawialnej oraz wycena robót

Tematy jednostkowe:

  1. Rodzaje instalacji do pozyskiwania energii cieplnej
  2. Wykonywanie instalacji energii cieplnej
  3. Rodzaje instalacji do pozyskiwania energii elektrycznej
  4. Montaż instalacji do pozyskiwania energii elektrycznej

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Wykonuje montaż urządzeń i systemów energetyki odnawialnej

CELE OPERACYJNE:

Uczeń:

  • montuje urządzenia i instalacje systemów do pozyskiwania energii odnawialnej cieplnej
  • montuje urządzenia i instalacje systemów do pozyskiwania energii odnawialnej elektrycznej

CELE ZAJĘĆ:

poznawcze:

  • zapoznanie uczniów z rodzajami instalacji do pozyskiwania energii cieplnej i elektrycznej
  • zapoznanie uczniów ze narzędzia i sprzętem
  • zapoznanie uczniów ze sposobami z techniką wykonywania instalacji
  • zapoznanie uczniów ze schematami instalacji

kształcące:

  • rozwijanie umiejętności doboru i posługiwania się narzędziami do wykonywania instalacji
  • rozwijanie umiejętności bezpiecznego korzystania z narzędzi i sprzętu
  • kształcenie umiejętności poprawnego wykonywania instalacji
  • doskonalenie umiejętności korzystania ze schematów

wychowawcze:

  • uświadomienie zagrożeń występujących podczas posługiwania się narzędziami
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie
  • Kształtowanie nawyku porządku na stanowisku pracy

METODY REALIZACJI:

  • Instruktaż z pokazem,
  • Ćwiczenia
  • Zajęcia wytwórcze

METODY NAUCZANIA:

  • Praktyczna
  • Ćwiczenia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Narzędzia i sprzęt hydrauliczny i elektryczny
  • Instrukcje obsługi
  • Schematy montażowe
  • Instalacje do pozyskiwania energii cieplnej i elektrycznej

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Zajęcia grupowe i indywidualne