Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

Klasa: IV

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Zalecenia dotyczące ustawień dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych

Tematy jednostkowe:

  1. Ustawienia dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych;
  2. Podział systemów informatycznych pod względem ich funkcjonalności;
  3. Zasady cyberbezpieczeństwa;

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności ustawiania dostępności serwisów internetowych dla różnych grup użytkowników np. osób niepełnosprawnych

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • stosować zalecenia dotyczące ułatwień dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych;
  • posługiwać się terminologią dotyczącą sieci komputerowych;
  • stosować zasady cyberbezpieczeństwa;
  • rozpoznawać właściwe normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z zasadami ustawień dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych
  • kształcące: Opanowanie umiejętności wprowadzania ustawień dostępności dla różnych grup użytkowników
  • wychowawcze: Uświadomienie praw dostępności do różnorodnych usług, systemów, serwisów

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Instruktaż z pokazem

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, normy,

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe