Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych:

Klasa: IV

Liczba godzin: 5h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Planuję wykonanie zadania

Tematy jednostkowe:

  1. Definicja planowania
  2. Określanie celu
  3. Sposoby planowania
  4. Zadania indywidualne i zespołowe

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Doskonalenie umiejętności w planowaniu i wykonywaniu działań

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • Planować wykonanie zadania;
  • Ponosić odpowiedzialność za podejmowane działania;
  • Wykazać się kreatywnością i otwartością na zmiany;
  • Określić czas realizacji zadań;
  • Realizować działania w wyznaczonym czasie;
  • Monitorować realizację zaplanowanych działań;
  • Dokonywać modyfikacji zaplanowanych działań;
  • Dokonywać samooceny wykonanej pracy;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zachęcenie uczniów do projektowania drogi do przyszłości, co ułatwia osiąganie celów, dotrzymywanie obietnic i podjętych zobowiązań
  • kształcące: Opanowanie i kształtowanie chęci podejmowania zaplanowanych działań osobistych i zawodowych, opartych na kreatywności
  • wychowawcze: Uświadomienie znaczenia dobrze zaplanowanego działania na osiągnięcie sukcesu osobistego i zawodowego

METODY REALIZACJI:

  • Pogadanka
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Metoda problemowa

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • opisy zadań, instrukcje, podręczniki, publikacje tradycyjne i multimedialne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe