Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

Klasa: IV

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Programowanie skryptów wykonywanych po stronie serwera

Tematy jednostkowe:

  1. Język JavaScript oraz jeden z języków: Python, ASP.NET, PHP, JSP do tworzenia aplikacji internetowych
  1. Identyfikacja skryptowych języków programowania
  2. Implementacja algorytmów w języku interpretowanym
  3. Posługiwanie się typami prostych i złożonych, zmiennymi i operatorami w skryptowych językach programowania
  4. Instrukcje sterujące skryptowych języków programowania
  5. Funkcje oraz wybrane biblioteki skryptowych języków programowania

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności wykonywania skryptów wykonywanych po stronie serwera

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • stosować zasady programowania;
  • wykorzystywać skryptowe języki programowania;
  • programować skrypty wykonywane po stronie serwera;
  • stosować środowisko programistyczne i uruchomieniowe aplikacji internetowych;
  • przeprowadzać walidację kodu programu;
  • dokumentować tworzoną aplikację;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z mechanizmem tworzenia skryptów
  • kształcące: Opanowanie umiejętności tworzenia skryptów
  • wychowawcze: Uświadomienie możliwości jakie dostarczają tworzone skrypty

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Instruktaż z pokazem

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, oprogramowanie specjalistyczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe