Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Lokalizowanie i usuwanie uszkodzeń sprzętowych urządzeń techniki komputerowej

Tematy jednostkowe:

  1. Możliwe uszkodzenia urządzenia techniki komputerowej
  1. Sposoby usuwania uszkodzenia urządzeń techniki komputerowej
  2. Naprawa uszkodzenia urządzeń techniki komputerowej

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności lokalizowania i usuwania uszkodzeń sprzętowych urządzeń techniki komputerowej

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • Zlokalizować i usunąć uszkodzenia sprzętowe urządzeń techniki komputerowej;
  • Odzyskiwać dane z urządzeń techniki komputerowej;
  • Sporządzać dokumentację po wykonaniu naprawy urządzeń techniki komputerowej;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z możliwościami lokalizowania i naprawiania uszkodzeń sprzętowych
  • kształcące: Opanowanie wiedzy i umiejętności lokalizacji i naprawy sprzętu przy użyciu odpowiednich narzędzi
  • wychowawcze: Przestrzeganie przepisów bhp podczas prac naprawczych, uświadomienie zagrożeń związanych z niewłaściwym użytkowaniem postępowaniem podczas wykonywania prac

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Metoda problemowa

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, schematy, narzędzia pomiarowe, podręczniki, publikacje tradycyjne i elektroniczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe