Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 5h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Organizacja i tworzenie prawidłowych warunków pracy, zapewniających ochronę zdrowia i życia.

Tematy jednostkowe:

  1. Przepisy prawa dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ergonomii
  2. Regulacje wewnątrzzakładowe dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
  3. Zasady ochrony przeciwpożarowej w środowisku pracy
  4. Wymagania ergonomiczne na stanowisku pracy

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Wyrobienie nawyku tworzenia bezpiecznego środowiska pracy

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • określić warunki i organizację pracy zapewniające wymagany poziom ochrony zdrowia i życia przed zagrożeniami występującymi w środowisku pracy;
  • opisać zadania i uprawnienia instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy i ochrony środowiska;
  • przedstawić prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wskazać skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z zasadami obowiązującymi w środowisku pracy
  • kształcące: Opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu BHP, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ergonomii
  • wychowawcze: Uświadomienie praw i obowiązków z zakresu BHP, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ergonomii

METODY REALIZACJI:

  • Instruktaż z pokazem
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Analizowanie rozwiązań praktycznych podczas obserwacji pracy zespołu, przeglądanie dokumentacji i porównywanie ich z wiedzą i umiejętnościami nabytymi w szkole

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, normy, przepisy, schematy, tablice poglądowe

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe