Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

dla zawodu: Technik Architektury Krajobrazu

Kwalifikacja: OGR.03 Projektowanie, urządzanie i pielęgnacja roślinnych obiektów architektury krajobrazu

Klasa: III

Liczba godzin: 15 godzin

Miejsce odbywania zajęć:  

Temat zajęć praktycznych:  Charakteryzuje rośliny ozdobne stosowane w obiektach architektury krajobrazu

 

Tematy jednostkowe:

  1. Funkcje roślinności w architekturze krajobrazu
  2. Zasady klasyfikacji i systematyki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu
  3. Systematyka gatunkowa roślin ozdobnych
  4. Gatunki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu pod względem wartości dekoracyjnych, wymagań środowiskowych i wartości użytkowych, np. jednorocznych, dwuletnich, bylin, roślin drzewiastych

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Zapoznanie się z zasadami klasyfikacji i systematyki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu

CELE OPERACYJNE:

  • Uczeń określa funkcje roślinności w architekturze krajobrazu
  • Uczeń wyjaśnia zasady klasyfikacji i systematyki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu
  • Uczeń stosuje systematykę gatunkową roślin ozdobnych
  • Uczeń posługuje się nazewnictwem roślin (nazwa łacińska i polska) stosowanych w architekturze krajobrazu
  • Uczeń określa gatunki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu pod względem wartości dekoracyjnych, wymagań środowiskowych i wartości użytkowych, np. jednorocznych, dwuletnich, bylin, roślin drzewiastych
  • Uczeń określa funkcje grup roślin stosowanych w obiektach architektury krajobrazu

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z zadami klasyfikacji i systematyki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu
  • kształcące: Opanowanie wiedzy zakresu klasyfikacji i systematyki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu .
  • wychowawcze: Uświadomienie zasadności stosowania klasyfikacji i systematyki roślin ozdobnych stosowanych w architekturze krajobrazu

METODY REALIZACJI:

  • Wykład 
  • Pogadanka 
  • Instruktaż  

METODY NAUCZANIA:

  • Wykład
  • Ćwiczenia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Podręcznik
  • Atlas roślin

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe