Powrót do strony głównej

PROGRAM PRAKTYK DLA
KIERUNKU Technik usług Fryzjerskich

Efekty kształcenia na praktykach zawodowych w klasie III

 FRK.01 – Wykonywanie usług fryzjerskich

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisy prawa dotyczące ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska w salonie fryzjerskim

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa warunki zapewniające ochronę zdrowia w salonie fryzjerskim
  • wymienia zadania fryzjera dotyczące bezpieczeństwa pracy z urządzeniami mechanicznymi i elektrycznym
  • rozpoznaje źródła i czynniki szkodliwe w środowisku pracy
  • określa źródła zanieczyszczeń powstałych w wyniku: pielęgnacji włosów (szampony, odżywki, maski), nietrwałego i trwałego odkształcania włosów (pianki, lakiery, płyny, utrwalacze), zmiany koloru włosów (farby, aktywatory)
  • dobiera wyposażenie salonu fryzjerskiego pod względem ergonomicznym (np. wysokość konsoli, fotela, umywalek)
  • dobiera środki gaśnicze do określonej sytuacji zagrożenia w środowisku pracy
  • rozróżnia znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, ewakuacyjne i ochrony przeciwpożarowej oraz sygnały alarmowe
  • stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w razie powstania zagrożenia, w szczególności wypadku przy pracy, awarii, pożaru, wybuchu

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń określa skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa wpływ bakterii, wirusów, grzybów oraz pasożytów na organizm człowieka

  • określa współczesne zagrożenia zdrowia wynikające z kontaktu z klientem
  • identyfikuje źródła zagrożeń oraz czynniki szkodliwe dla zdrowia, uciążliwe i niebezpieczne, występujące w salonie fryzjerskim

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Wykonywanie zabiegów pielęgnacji włosów i skóry głowy

Uczeń przeprowadza diagnozę stanu włosów i skóry głowy przed zabiegiem pielęgnacji

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • wymienia cechy zdrowych włosów i skóry głowy
  • analizuje stan włosów i skóry głowy klienta przed zabiegiem pielęgnacji
  • rozpoznaje stan włosów i skóry głowy klienta przed zabiegiem pielęgnacji
  • rozpoznaje nieprawidłowości włosów i skóry głowy klienta przed zabiegiem pielęgnacji
  • identyfikuje przeciwwskazania do wykonania zabiegów pielęgnacji włosów klienta
  • wypełnia kartę diagnozy klienta przed zabiegiem pielęgnacji

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Wykonywanie zabiegów pielęgnacji włosów i skóry głowy

Uczeń wykonuje zabieg mycia i pielęgnacji skóry głowy z zastosowaniem różnych metod i technik

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • planuje zabieg mycia włosów i skóry głowy
  • organizuje stanowisko pracy do zabiegu mycia włosów i skóry głowy
  • zabezpiecza odzież klienta przed wykonaniem zabiegu mycia włosów i skóry głowy
  • dobiera preparaty do mycia włosów i skóry głowy
  • wymienia metody i techniki mycia włosów i skóry głowy
  • wymienia techniki masażu skóry głowy
  • stosuje różne metody mycia włosów i skóry głowy
  • stosuje w trakcie zabiegu mycia włosów techniki masażu skóry głowy
  • wykonuje zabiegi mycia włosów dodanych zgodnie z kolejnością technologiczną i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy
  • wykonuje zabiegi mycia włosów i skóry głowy klienta zgodnie z kolejnością technologiczną i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Wykonywanie zabiegów pielęgnacji włosów i skóry głowy

Uczeń wykonuje zabieg pielęgnacji włosów i skóry głowy oraz zarostu męskiego zgodnie z kolejnością technologiczną oraz zasadami bhp

  • Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:
  • identyfikuje rodzaje zabiegów pielęgnacji włosów i skóry głowy
  • zabezpiecza odzież klienta przed wykonaniem zabiegu pielęgnacji włosów i skóry głowy
  • wykonuje zabiegi pielęgnacyjne ramowe, ochronne, profilaktyczne, kompleksowe zgodnie z kolejnością technologiczną i zasadami bezpieczeństwa i higieny prac
  • dobiera metody pielęgnacji włosów
  • wykonuje zabiegi pielęgnacji mechaniczne i chemiczne
    dobiera preparaty do kondycjonowania i regeneracji włosów oraz stymulacji mieszków włosowych
  • wykonuje zabiegi pielęgnacji zarostu męskiego
    dobiera rodzaj zabiegu pielęgnacji do stanu włosów i skóry głowy oraz włosów dodanych
  • wskazuje przeciwwskazania do wykonania zabiegów pielęgnacji

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Nietrwałe odkształcanie włosów i formowanie fryzur

Uczeń określa zabiegi nietrwałego odkształcania włosów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • klasyfikuje metody i techniki nietrwałego odkształcania włosów
  • opisuje sposoby wykonania zabiegu nietrwałego odkształcania włosów
  • opisuje zmiany zachodzące we włosach podczas nietrwałego odkształcania włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Nietrwałe odkształcanie włosów i formowanie fryzur

Uczeń określa preparaty stosowane do zabiegu nietrwałego odkształcania włosów wykonuje fryzury dzienne i wieczorowe

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozpoznaje formę preparatu ze względu na stan skupienia i zastosowanie do zabiegu nietrwałego odkształcania włosów i formowania fryzury
  • rozróżnia preparaty stosowane na włosy suche i mokre
  • rozróżnia preparaty stosowane przed zabiegiem nietrwałego odkształcania włosów, w tym: pianki, preparaty zabezpieczające włosy przed wysoką temperaturą
  • rozróżnia preparaty stosowane po zabiegu nietrwałego odkształcania włosów, w tym lakiery, gumy, woski, pomady
  • określa zastosowanie preparatów do formowania fryzury

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Nietrwałe odkształcanie włosów i formowanie fryzur

Uczeń wykonuje fryzury dzienne

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • opisuje formy fryzur dziennych damskich i męskich
  • określa sposoby tworzenia fryzur, w tym harmonię, trójwymiarowość, proporcje, kompozycje
  • korzysta ze źródeł multimedialnych w poszukiwaniu inspiracji
  • wykonuje fryzury dzienne zgodne ze zmieniającą się modą
  • układa fryzury dzienne zgodne z typem urody klienta
  • określa wpływ konturu zewnętrznego i wewnętrznego fryzury na proporcje głowy i twarzy
  • wykonuje fryzury dzienne korygujące mankamenty urody
  • wykonuje fryzury dzienne z wykorzystaniem włosów dodanych
  • wykonuje sploty i warkocze

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Nietrwałe odkształcanie włosów i formowanie fryzur

Uczeń wykonuje fryzury wieczorowe

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa rodzaje koków i upięć
  • wykonuje plecionki
  • układa fryzury wieczorowe z włosów o różnej długości
  • upina fryzury wieczorowe z włosów o różnej długości
  • tworzy fryzury wieczorowe z zastosowaniem różnego rodzaju dopinek, ozdób, wypełniaczy
  • stosuje zasady tworzenia formy fryzury wieczorowej
  • wykonuje fryzury wieczorowe z wykorzystaniem włosów dodanych

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Trwałe odkształcanie włosów

Uczeń określa zabiegi i technologie trwałego odkształcania włosów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozróżnia rodzaje zabiegów trwałego odkształcania włosów
  • określa zmiany w technologii wykonania zabiegów trwałego odkształcania włosów
  • opisuje metody i techniki trwałego odkształcania włosów
  • opisuje technologie wykonania zabiegu trwałego odkształcania włosów, np. skręcanie, prostowanie
  • określa zmiany zachodzące we włosach podczas trwałego odkształcania włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Trwałe odkształcanie włosów

Uczeń określa metody i techniki trwałego odkształcania włosów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozróżnia czynniki chemiczne, mechaniczne, fizyczne wpływające na efekt trwałego odkształcania włosów
  • opisuje metody i techniki trwałego odkształcania włosów
  • opisuje sposoby nawijania włosów na wałki podczas trwałego odkształcania włosów
  • opisuje etapy trwałego odkształcania włosów
  • stosuje zasady wykonania zabiegu trwałego odkształcania włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Trwałe odkształcanie włosów

Uczeń wykonuje zabieg trwałego odkształcania włosów zgodnie z kolejnością technologiczną

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa przeciwwskazania do wykonania zabiegu trwałego odkształcania włosów
  • dobiera metody i techniki do trwałego odkształcania włosów
  • dobiera średnicę wałków do pożądanego efektu trwałego odkształcania włosów
  • stosuje instrukcję producenta do wykonania zabiegu trwałego odkształcania włosów
  • określa podział włosów na sekcje i separacje do trwałego odkształcania włosów
  • dobiera preparat do trwałego odkształcania włosów do stanu i jakości włosów
  • zabezpiecza odzież klienta przed wykonaniem zabiegu trwałego odkształcania włosów
  • wykonuje zabieg trwałego odkształcania włosów z zachowaniem kolejności technologicznej
  • stosuje preparaty przed zabiegiem i po zabiegu trwałego odkształcania włosów
  • wykonuje zabieg trwałego odkształcania włosów różnymi technikami i sposobami nawijania włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Strzyżenie damskie i męskie włosów oraz formowanie zarostu męskiego

Uczeń rozpoznaje sprzęt stosowany do zabiegów strzyżenia włosów oraz do formowania zarostu męskiego

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • opisuje narzędzia tnące stosowane do wykonania zabiegu strzyżenia włosów i formowania zarostu męskiego
  • opisuje rodzaje maszynek do strzyżenia włosów i formowania zarostu męskiego
  • rozpoznaje grzebienie do strzyżenia włosów i formowania zarostu męskiego

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Strzyżenie damskie i męskie włosów oraz formowanie zarostu męskiego

Uczeń określa metody, sposoby i techniki strzyżenia włosów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • opisuje metody, sposoby i techniki strzyżenia włosów

  • określa zastosowanie technik strzyżenia włosów do struktury włosów

  • określa czynniki wpływające na efekt strzyżenia włosów

  • klasyfikuje techniki strzyżenia włosów

  • stosuje zasady wykonania zabiegu strzyżenia włosów

  • stosuje różne sposoby strzyżenia włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Strzyżenie damskie i męskie włosów oraz formowanie zarostu męskiego

Uczeń wykonuje strzyżenie włosów damskie i męskie

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • zabezpiecza odzież klienta przed wykonaniem zabiegu strzyżenia włosów
  • wykonuje strzyżenie włosów damskie i męskie dobraną metodą, sposobem i techniką
  • rozpoznaje rodzaje dystrybucji i projekcji w strzyżeniu włosów
  • wykonuje strzyżenie włosów damskich i męskich z zastosowaniem podziału na sekcje i separacje
  • wykonuje strzyżenie włosów damskie i męskie z zachowaniem kolejności technologicznej
  • wykonuje strzyżenie włosów damskie i męskie z zastosowaniem pasm pamięci
  • wykonuje różne formy strzyżenia, w tym: koła, kwadratu, owalu, trójkąta
  • stosuje do strzyżenia zarostu męskiego różne narzędzia tnące, w tym: maszynki, trymery, nożyce

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Strzyżenie damskie i męskie włosów oraz formowanie zarostu męskiego

Uczeń określa sposoby korygowania błędów popełnionych podczas strzyżenia

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozróżnia błędy popełniane podczas strzyżenia włosów
  • stosuje narzędzia tnące do korygowania błędów popełnionych podczas strzyżenia włosów
  • dobiera sposoby korygowania błędów popełnionych podczas strzyżenia włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Zmiana koloru włosów

Uczeń określa zabiegi zmiany koloru włosów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozróżnia rodzaje zabiegów zmiany koloru włosów: koloryzacji rozjaśniającej, przyciemniającej i tonującej oraz rozjaśniania właściwego
  • opisuje zmiany zachodzące we włosach podczas koloryzacji rozjaśniającej, przyciemniającej i tonującej oraz rozjaśniania włosów
  • rozróżnia metody i techniki koloryzacji rozjaśniającej, przyciemniającej i tonującej oraz rozjaśniania właściwego

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Zmiana koloru włosów

Uczeń określa preparaty fryzjerskie do zabiegu zmiany koloru włosów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa zastosowanie farb roślinnych i syntetycznych
  • określa skład i funkcję preparatów stosowanych do zabiegów zmiany koloru włosów
  • opisuje preparaty krótkotrwale koloryzujące, tymczasowe, półtrwałe, trwałe, roślinne, odsiwiacze i preparaty rozjaśniające
  • określa właściwości nadtlenku wodoru
  • rozróżnia rodzaje preparatów stosowanych do zabiegów zmiany koloru włosów
  • różnicuje działanie roztworów nadtlenku wodoru na włosy

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Zmiana koloru włosów

Uczeń wykonuje zabieg zmiany koloru włosów z zachowaniem kolejności technologicznej i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy:

a)przygotowuje klienta do zabiegu zmiany koloru włosów,

b)stosuje preparaty do planowanego zabiegu zmiany koloru włosów z zachowaniem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zaleceń producenta preparatu

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • zabezpiecza odzież i kontur porostu klienta do zabiegu zmiany koloru włosów
  • stosuje podział porostu na sekcje i separacje do zabiegu zmiany koloru włosów
  • szacuje ilość preparatów do wykonania zabiegu zmiany koloru włosów
  • przygotowuje mieszaninę do zabiegu zmiany koloru włosów
  • odmierza preparaty przy użyciu specjalistycznej aparatury i przyborów
  • wykonuje koloryzację i rozjaśnianie włosów damskich i męskich dobraną metodą i techniką
  • wykonuje zabiegi rozjaśniania i koloryzacji całościowej, odrostów, wybranych pasm i sekcji włosów
  • wykonuje zabiegi korekcji koloru, np. tonowanie
  • wykonuje zabiegi pielęgnacyjne po zabiegach zmiany koloru włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne i organizacja pracy małych zespołów

Uczeń przestrzega zasad kultury i etyki zawodowej

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • przestrzega zasad etycznych i ogólnospołecznych w realizacji zadań zawodowyc

  • wymienia zasady etyczne w zawodzie fryzjera

  • stosuje zasady uczciwości, sumienności, rzetelności i lojalności w wykonywaniu obowiązków zawodowych

  • wyraża szacunek wobec klientów, współpracowników i pracodawcy

  • przestrzega zasad etycznych i prawnych związanych z ochroną własności intelektualnej i ochroną danych

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne i organizacja pracy małych zespołów

Uczeń analizuje wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozwija wiedzę i umiejętności zawodowe

  • opisuje zestaw umiejętności i kompetencji niezbędnych w zawodzie fryzjera

  • analizuje własne kompetencje

Efekty kształcenia na praktykach zawodowych w klasie IV

FRK.03 – Projektowanie i wykonywanie fryzur

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisy prawa dotyczące ochrony i ochrony środowiska w salonie fryzjerskim

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • przestrzega zasad bezpieczeństwa pożarowego na terenie salonu fryzjerskiego
  • określa możliwości wystąpienia niepożądanych zdarzeń związanych z wykonywaną pracą w salonie fryzjerskim

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń stosuje środki ochrony indywidualnej podczas wykonywania zadań zawodowych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • wymienia środki ochrony indywidualnej stosowane podczas wykonywania usług fryzjerskich

  • opisuje środki ochrony indywidualnej i ich zastosowanie podczas wykonywania usług fryzjerskich
  • określa rodzaje środków ochrony indywidualnej ze względu na ich przeznaczenie i zastosowanie

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Projektowanie i dokumentowanie fryzur

Uczeń dobiera fryzury do stylu klienta

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozpoznaje styl klienta na podstawie obserwacji, w tym: awangardowy, klasyczny, romantyczny
  • dobiera fryzurę do stylu klienta
  • tworzy koncepcję fryzury w stylu klienta

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Projektowanie i dokumentowanie fryzur

Uczeń projektuje fryzury użytkowe, konkursowe i fantazyjnych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozróżnia fryzury użytkowe, konkursowe, okazjonalne i fantazyjne
  • określa kształty fryzur użytkowych, konkursowych, okazjonalnych i fantazyjnych
  • określa wpływ fryzury na wizerunek klienta
  • projektuje fryzury, z uwzględnieniem typu kolorystycznego fryzur użytkowych, konkursowych, okazjonalnych i fantazyjnych
  • dobiera zestawienia kolorystyczne do fryzur użytkowych, konkursowych, okazjonalnych i fantazyjnych
  • projektuje formy fryzur użytkowych, konkursowych, okazjonalnych i fantazyjnych
  • projektuje fryzury zgodnie z okazją, regulaminem konkursu, życzeniem klienta, tematem sesji zdjęciowej

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Projektowanie i dokumentowanie fryzur

Uczeń wykonuje dokumentację zabiegu fryzjerskiego:

a) posługuje się dokumentacją w projektowaniu fryzur damskich i męskich;

b) wypełnia technologiczne karty zabiegów chemicznych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozpoznaje oznaczenia stosowane w dokumentacji zabiegu fryzjerskiego
  • stosuje oznaczenia technologiczne w dokumentacji zabiegu fryzjerskiego
  • odczytuje i analizuje informacje dotyczące przygotowania i zastosowania preparatu na podstawie instrukcji producenta preparatów fryzjerskich
  • analizuje technologiczne karty zabiegów chemicznych
  • wypełnia kartę diagnozy klienta i karty zabiegów chemicznych na podstawie danych
  • posługuje się paletą kolorystyczną preparatów do zabiegu zmiany koloru włosów
  • przygotowuje dokumentację technologiczną zabiegu: pielęgnacji, zmiany koloru, zmiany kształtu fryzury, zmiany struktury włosów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Wykonywanie fryzur na podstawie projektów

Uczeń wykonuje fryzury damskie użytkowe i okazjonalne na podstawie projektów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • analizuje informacje zawarte w projekcie fryzury damskiej przed wykonaniem zabiegu
  • odczytuje oznaczenia stosowane w dokumentacji zabiegu fryzjerskiego, w tym: koloryzacji, strzyżenia, zmiany struktury włosów
  • stosuje w praktyce założenia dokumentacji zabiegu fryzjerskiego, w tym: zmiany koloru, strzyżenia, zmiany struktury włosów do wykonania fryzur damskich użytkowych i okazjonalnych
  • stosuje informacje dotyczące przygotowania i zastosowania preparatu do zabiegu zmiany koloru włosów na postawie instrukcji producenta
  • uwzględnia informacje zawarte w karcie diagnozy włosów i skóry głowy do wykonania fryzur damskich użytkowych i okazjonalnych
  • posługuje się dokumentacją technologiczną zabiegu: pielęgnacji, zmiany koloru, zmiany kształtu fryzury, zmiany struktury włosów do wykonania fryzur użytkowych i okazjonalnych
  • wykonuje zaprojektowane fryzury damskie

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Wykonywanie fryzur na podstawie projektów

Uczeń wykonuje fryzury męskie na podstawie projektów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • analizuje informacje zawarte w projekcie fryzury męskiej przed wykonaniem zabiegu
  • wykonuje fryzury męskie zgodnie z założeniami dokumentacji
  • stosuje informacje zawarte w instrukcji producenta dotyczące przygotowania i zastosowania preparatu do zmiany koloru włosów
  • uwzględnia informacje zawarte w karcie diagnozy włosów i skóry głowy do wykonania fryzur męskich
  • posługuje się dokumentacją technologiczną zabiegu zmiany koloru i nietrwałej zmiany kształtu włosów do wykonania fryzury męskiej
  • wykonuje fryzury męskie, np. sportowe i klasyczne na podstawie projektu

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne

Uczeń przestrzega zasad kultury i etyki zawodowej

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • przestrzega zasad etycznych w realizacji zadań zawodowych
  • wymienia zasady etyczne stosowane we fryzjerstwie
  • stosuje zasady uczciwości, sumienności, rzetelności i lojalności w wykonywaniu obowiązków zawodowych
  • wyraża szacunek wobec klientów, współpracowników i pracodawcy
  • przestrzega zasad etycznych i prawnych, związanych z ochroną własności intelektualnej i ochroną danych

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne

Uczeń stosuje techniki radzenia sobie ze stresem

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa przyczyny i skutki stresu w sytuacjach zawodowych
  • identyfikuje u siebie symptomy stresu
  • stosuje pozytywne techniki radzenia sobie ze stresem
  • rozróżnia rodzaje sytuacji trudnych wpływających na występowanie stresu 

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne

Uczeń aktualizuje wiedzę i doskonali umiejętności

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozwija wiedzę i umiejętności zawodowe
  • opisuje zestaw umiejętności i kompetencji niezbędnych w zawodzie fryzjera
  • analizuje własne kompetencje
  • wyznacza sobie cele rozwoju zawodowego
  • planuje własny rozwój zawodowy
  • rozwija wiedzę i umiejętności zawodowe

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Organizacja pracy małych zespołów

Uczeń organizuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • przygotowuje zadania zespołu do realizacji
  • pokazuje wzorce w celu wykonania zadania
  • przydziela zadania członkom zespołu salonu fryzjerskiego

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Organizacja pracy małych zespołów

Uczeń dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • ocenia przydatność poszczególnych członków zespołu do wykonania zadań
  • rozdziela zadania według umiejętności i kompetencji członków zespołu

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Organizacja pracy małych zespołów

Uczeń kieruje wykonaniem przydzielonych zadań

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • ustala kolejność wykonywania zabiegów fryzjerskich
  • monitoruje proces wykonywania zabiegu
  • wydaje dyspozycje osobom wykonującym zabiegi fryzjerskie

Proacodawcy i terminy

Rozpocznij praktykę w wymarzonej firmie

Zapoznaj się z ofertą firm, które realizują praktykę dla uczniów Zespół Szkół Technicznych im. W. St. Reymonta w Czartajewie oraz możliwymi terminami realizacji praktyk w bieżącym roku szkolnym. 

Salon Fryzjerski damsko – męski Putkowska Marzena w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Salon Fryzjerski Michalczuk Bożena w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Salon Fryzjerski Męski Benes Bogusław w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Salon Fryzjerski Grochowska Teresa w Siematyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Salon Fryzjerski Małgorzata Sidorczuk w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Zgłoszenie do realizacji programu praktyk

Formularz zostanie przesłany do Kierownika Praktyk Zespołu Szkół Technicznych im W. St. Reymonta w Czartajewie. Decyzję o zapisaniu ucznia na praktyki do wybranego pracodawcy w określonym terminie podejmuje Kierownik Praktyk, na podstawie przesłanych zgłoszeń i dostępności miejsc.