Powrót do strony głównej

PROGRAM PRAKTYK DLA
KIERUNKU TECHNIK informatyk

Efekty kształcenia na praktykach zawodowych w klasie III

Kwalifikacja:
INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych: 
a) przygotowania do pracy systemu komputerowego i urządzeń peryferyjnych,
b) administrowania systemami operacyjnymi,
c) serwisowania i naprawiania urządzeń techniki komputerowej, 
d) przygotowania i eksploatacji lokalnej sieci komputerowej; 

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń określa warunki i organizację pracy zapewniające wymagany poziom ochrony zdrowia i życia przed zagrożeniami występującymi w środowisku pracy

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • wymienia przepisy prawa dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ergonomii
  • identyfikuje regulacje wewnątrzzakładowe dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
  • stosuje zasady ochrony przeciwpożarowej w środowisku pracy
  • określa wymagania ergonomiczne na stanowisku pracy
  • stosuje zasady postępowania z odpadami niebezpiecznymi

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń udziela pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego
  • ocenia sytuację poszkodowanego na podstawie analizy objawów obserwowanych u poszkodowanego
  • zabezpiecza siebie, poszkodowanego i miejsce wypadku
  • układa poszkodowanego w pozycji bezpiecznej
  • powiadamia odpowiednie służby
  • prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w urazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. krwotok, zmiażdżenie, amputacja, złamanie, oparzenie
  • prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. omdlenie, zawał, udar
  • wykonuje resuscytację krążeniowo-oddechową na fantomie zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji i Europejskiej Rady Resuscytacji

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Podstawy informatyki

Uczeń charakteryzuje parametry sprzętu komputerowego

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • identyfikuje parametry urządzeń techniki komputerowej
  • porównuje parametry tego samego typu urządzeń techniki komputerowej (np. dwie karty graficzne, dwa dyski twarde)
  • przelicza jednostki pojemności pamięci masowych
  • dobiera urządzenia techniki komputerowej zgodnie z wymaganiami technicznymi stanowiska

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Podstawy informatyki

Uczeń stosuje zasady cyberbezpieczeństwa

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozróżnia rodzaje szkodliwego oprogramowania
  • rozróżnia rodzaje ataków hakerskich
  • wymienia środki zabezpieczeń przed złośliwym oprogramowaniem oraz atakami hakerskimi
  • wymienia zagrożenia dla sfery psychicznej (emocjonalnej), fizycznej, społecznej, poznawczej, wynikające z przebywania w cyberprzestrzeni
  • opisuje zagrożenia dla sfery psychicznej (emocjonalnej), fizycznej, społecznej, poznawczej człowieka wynikające z przebywania w cyberprzestrzeni i sposoby przeciwdziałania tym zagrożeniom
  • przestrzega zasad bezpiecznego przechowywania danych
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa swojego cyfrowego wizerunku i tożsamości
  • przestrzega zasad prywatności w cyfrowym świecie
  • wymienia i omawia podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych, ochroną informacji, prawami autorskimi i własnością intelektualną oraz wyjaśnia potrzebę ich ochrony
  • stosuje zasady dokonywania bezpiecznych transakcji w internecie

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Przygotowanie stanowiska komputerowego do pracy

Uczeń montuje komputer z podzespołów

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • identyfikuje podzespoły komputera
  • określa i porównuje ze sobą kompatybilność podzespołów komputera
  • oblicza moc wyjściową zasilacza dla zadanego zestawu komputerowego
  • planuje montaż komputera zgodnie z konfiguracją
  • dobiera narzędzia do określonych czynności monterskich
  • wykonuje montaż komputera zgodnie z zaplanowaną konfiguracją
  • wykonuje konfigurację BIOS (Basic Input/Output System) /UEFI (Unified Extensible Firmware Interface)
  • wykonuje aktualizację BIOS/UEFI
  • weryfikuje poprawność zainstalowanych podzespołów
  • opisuje proces uruchamiania komputera jako urządzenia

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Przygotowanie stanowiska komputerowego do pracy

Uczeń konfiguruje i zarządza systemami operacyjnymi Windows i Linux

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa właściwości interfejsu sieciowego w różnych systemach operacyjnych
  • konfiguruje interfejsy sieciowe komputerów osobistych i urządzeń mobilnych
  • diagnozuje błędy połączenia sieciowego z poziomu systemu operacyjnego
  • usuwa błędy połączenia sieciowego z poziomu systemu operacyjnego
  • podłącza system komputerowy lub urządzenie mobilne do sieci
  • udostępnia internet innym urządzeniom mobilnym
  • identyfikuje pojęcia dotyczące personalizacji systemu operacyjnego w zależności od jego zastosowania i funkcji
  • konfiguruje ustawienia personalne systemów klienckich według wskazań
  • zarządza kontami i grupami lokalnymi użytkowników w systemach Windows i Linux
  • konfiguruje różne profile użytkowników w lokalnych systemach operacyjnych
  • konfiguruje prawa i przywileje użytkowników
  • konfiguruje zasady zabezpieczeń lokalnych
  • zarządza zasadami grup
  • definiuje przydziały dyskowe użytkownikom
  • zabezpiecza pliki i foldery w interfejsie tekstowym i graficznym w systemie Windows i Linux
  • udostępnia zasoby komputera
  • zarządza systemem operacyjnym Windows za pomocą narzędzi administracyjnych
  • zarządza systemem operacyjnym Linux za pomocą narzędzi, np. typu Yast, ustawienia systemu

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Eksploatacja urządzeń peryferyjnych

Uczeń przygotowuje urządzenia peryferyjne do pracy

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • podłącza urządzenia peryferyjne do systemu komputerowego
  • instaluje sterowniki urządzeń peryferyjnych
  • konfiguruje urządzenia peryferyjne według zaleceń

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Eksploatacja urządzeń peryferyjnych

Uczeń monitoruje pracę i wykonuje konserwację urządzeń peryferyjnych systemu komputerowego

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa czynności konserwacyjne urządzeń peryferyjnych
  • planuje harmonogram czynności konserwacyjnych urządzeń peryferyjnych
  • identyfikuje materiały eksploatacyjne urządzeń peryferyjnych
  • dobiera materiały eksploatacyjne do urządzeń peryferyjnych
  • wymienia materiały eksploatacyjne w urządzeniach peryferyjnych
  • stosuje oprogramowanie do monitorowania pracy urządzeń peryferyjnych
  • monitoruje pracę urządzeń peryferyjnych
  • wykonuje konserwację urządzeń peryferyjnych zgodnie z harmonogramem

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Naprawa urządzeń techniki komputerowej

Uczeń posługuje się narzędziami do naprawy sprzętu komputerowego

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa przeznaczenie narzędzi do naprawy sprzętu komputerowego
  • dobiera narzędzia do określonych zadań naprawczych
  • stosuje sprzętowe narzędzia diagnostyczne i monitorujące pracę urządzeń techniki komputerowej
  • stosuje aplikacje diagnozujące pracę urządzeń techniki komputerowej

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Naprawa urządzeń techniki komputerowej

Uczeń lokalizuje i usuwa uszkodzenia sprzętowe urządzeń techniki komputerowej

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • lokalizuje uszkodzenia urządzenia techniki komputerowej
  • określa sposoby usuwania uszkodzenia urządzeń techniki komputerowej
  • usuwa uszkodzenia urządzeń techniki komputerowej

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Montaż i eksploatacja lokalnej sieci komputerowej

Uczeń interpretuje projekty sieci komputerowych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozpoznaje oznaczenia w postaci symboli i piktogramów w projektach okablowania strukturalnego
  • rozpoznaje oznaczenia stosowane w projektach sieci komputerowych na podstawie opisu projektu
  • przygotowuje zapotrzebowanie na materiały niezbędne do wykonania sieci komputerowych
  • przygotowuje wykaz materiałów do wykonania sieci zgodnie z projektem sieci komputerowych
  • tworzy harmonogram prac wykonywania sieci w oparciu o projekt sieci komputerowej
  • analizuje projekt sieci komputerowej

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Montaż i eksploatacja lokalnej sieci komputerowej

Uczeń montuje okablowanie lokalnej sieci komputerowej

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • dobiera elementy do montażu lokalnej sieci komputerowej według wytycznych
  • stosuje normy dotyczące montażu medium sieciowego
  • rozróżnia narzędzia i urządzenia do montażu sieci komputerowych
  • dobiera narzędzia do określonych czynności monterskich
  • posługuje się narzędziami monterskimi zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy
  • rozpoznaje systemy organizacji okablowania sieciowego
  • montuje okablowanie sieciowe
  • wybiera elementy pasywne i aktywne do montażu lokalnej sieci
  • montuje pasywne i aktywne elementy sieciowe
  • łączy elementy pasywne i aktywne sieci z okablowaniem sieciowym
  • określa poprawność montażu okablowania sieciowego oraz elementów aktywnych i pasywnych sieci

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Eksploatacja urządzeń sieciowych

Uczeń monitoruje pracę urządzeń sieciowych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • identyfikuje systemy monitorowania pracy urządzeń sieciowych
  • konfiguruje dzienniki i rejestry zdarzeń urządzeń sieciowych
  • stosuje oprogramowanie do monitorowania pracy urządzeń sieciowych

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Eksploatacja urządzeń sieciowych

Uczeń konfiguruje rutery i urządzenia zabezpieczające typu zapora sieciowa (firewall)

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa funkcje ruterów i zapór sieciowych
  • konfiguruje ustawienia rutera
  • wyszukuje błędy w konfiguracji rutera
  • aktualizuje oprogramowanie rutera
  • usuwa błędy w konfiguracji rutera
  • konfiguruje ustawienia zapory sieciowej sprzętowej i programowej
  • aktualizuje oprogramowanie zapory sieciowej sprzętowej
  • usuwa błędy w konfiguracji zapory sieciowej sprzętowej
  • określa potrzeby zabezpieczania urządzeń sieciowych
  • tworzy kopię ustawień rutera i przywraca ustawienia z kopii
  • konfiguruje rejestrowanie zdarzeń zachodzących w ruterze do zewnętrznego serwera

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Administrowanie serwerowymi systemami operacyjnymi

Uczeń udostępnia zasoby w sieci komputerowej

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • wymienia rodzaje zasobów sieciowych
  • konfiguruje zasoby sieciowe
  • przestrzega i stosuje zasady udostępniania i ochrony zasobów sieciowych
  • zarządza zabezpieczeniami plików i katalogów
  • publikuje udostępnione zasoby sieciowe korzystając z usług katalogowych
  • określa uprawnienia do zasobów lokalnych i sieciowych
  • definiuje zasady polityki bezpieczeństwa w aspekcie współdzielenia zasobów
  • określa rodzaje zasobów sprzętowych i dyskowych
  • stosuje zasady ochrony udostępnianych zasobów

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Administrowanie serwerowymi systemami operacyjnymi

Uczeń zarządza stacjami roboczymi

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa narzędzia służące do zarządzania stacjami roboczymi
  • rozróżnia sposoby zarządzania stacjami roboczymi
  • zarządza stacjami roboczymi zdalnie
  • monitoruje działania użytkowników stacji roboczych z poziomu systemu operacyjnego
  • zdalnie usuwa usterki systemu

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne

Uczeń planuje wykonanie zadania

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • omawia czynności realizowane w ramach czasu pracy
  • określa czas realizacji zadań
  • realizuje działania w wyznaczonym czasie
  • monitoruje realizację zaplanowanych działań
  • dokonuje modyfikacji zaplanowanych działań
  • dokonuje samooceny wykonanej pracy

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne

Uczeń doskonali umiejętności zawodowe

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • pozyskuje informacje zawodoznawcze dotyczące przemysłu z różnych źródeł
  • określa zakres umiejętności i kompetencji niezbędnych w wykonywaniu zawodu
  • analizuje własne kompetencje
  • wyznacza własne cele rozwoju zawodowego
  • planuje drogę rozwoju zawodowego
  • wskazuje możliwości podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Organizacja pracy małych zespołów

Uczeń planuje i organizuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa strukturę zespołu
  • przygotowuje zadania zespołu do realizacji
  • planuje realizację zadań zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
  • oszacowuje czas potrzebny na realizację określonego zadania
  • komunikuje się ze współpracownikami
  • wskazuje wzorce prawidłowej współpracy w zespole
  • przydziela zadania członkom zespołu zgodnie z harmonogramem planowanych prac

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Organizacja pracy małych zespołów

Uczeń kieruje wykonaniem przydzielonego zadania

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • ustala kolejność wykonywania zadań zgodnie z harmonogramem prac
  • formułuje zasady wzajemnej pomocy
  • koordynuje realizację zadań zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
  • wydaje dyspozycje osobom wykonującym poszczególne zadania
  • monitoruje proces wykonywania zadań
  • opracowuje dokumentację dotyczącą realizacji zadania według panujących standardów

Efekty kształcenia na praktykach zawodowych w klasie IV

Kwalifikacja: INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych:
a) tworzenia i administrowania stronami internetowymi, 
b) tworzenia, administrowania i użytkowania relacyjnych baz danych, 
c) programowania aplikacji internetowych, 
d) tworzenia i administrowania systemami zarządzania treścią.

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń określa warunki i organizację pracy zapewniające wymagany poziom ochrony zdrowia i życia przed zagrożeniami występującymi w środowisku pracy

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • dokonuje analizy rozwiązań technicznych i organizacyjnych warunków i jakości pracy
  • proponuje rozwiązania techniczne i organizacyjne mające na celu poprawę warunków i jakości pracy

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń udziela pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • identyfikuje środki ochrony zbiorowej
  • wskazuje środki ochrony zabezpieczające przed hałasem w pracy biurowej
  • identyfikuje wymagania w zakresie oświetlenia, temperatury i mikroklimatu pomieszczeń biurowych
  • rozpoznaje środki ochrony zapobiegające porażeniem prądem w pracy biurowej
  • rozpoznaje środki ochrony zapobiegające pogorszeniu wzroku i zniekształceniu kręgosłupa
  • dobiera środki ochrony zbiorowej do rodzaju zagrożeń w pracy biurowej

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Podstawy informatyki

Uczeń stosuje zalecenia dotyczące ustawień dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • identyfikuje system informatyczny
  • podaje przykłady systemów informacji przetwarzanych elektronicznie, w tym system PESEL, system postepowania rekrutacyjnego do szkół, e-dziennik, system bankowości elektronicznej, profil zaufany
  • opisuje miejsca przechowywania informacji: serwer lokalny, chmura, nośniki danych
  • dobiera systemy informatyczne pod względem ich funkcjonalności
  • opisuje działanie portali społecznościowych
  • określa zasady bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych
  • podaje przykłady zastosowań systemów informatycznych w działalności biznesowej, w tym e-commerce, e-sklep, e-faktura, systemy rezerwacyjne

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Podstawy informatyki

Uczeń rozpoznaje właściwe normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • rozróżnia rodzaje szkodliwego oprogramowania
  • rozróżnia rodzaje ataków hakerskich
  • wymienia środki zabezpieczeń przed złośliwym oprogramowaniem oraz atakami hakerskimi
  • wymienia zagrożenia dla sfery psychicznej (emocjonalnej), fizycznej, społecznej, poznawczej człowieka wynikające z przebywania w cyberprzestrzeni
  • opisuje zagrożenia dla sfery psychicznej (emocjonalnej), fizycznej, społecznej, poznawczej człowieka wynikające z przebywania w cyberprzestrzeni i sposoby przeciwdziałania tym zagrożeniom
  • przestrzega zasad bezpiecznego przechowywania danych
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa swojego cyfrowego wizerunku i tożsamości
  • przestrzega zasad prywatności w cyfrowym świecie
  • wymienia i omawia podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych, ochroną informacji, prawami autorskimi i własnością intelektualną oraz wyjaśnia potrzebę ich ochrony
  • stosuje zasady dokonywania bezpiecznych transakcji w internecie

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Projektowanie stron internetowych

Uczeń stosuje kaskadowe arkusze stylów do tworzenia responsywnych stron internetowych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • korzysta ze standardów dokumentów hipertekstowych
  • stosuje znaczniki języka HTML
  • definiuje strukturę dokumentu hipertekstowego korzystając ze znaczników sekcji
  • definiuje hierarchię treści stosując znaczniki nagłówków i paragrafu
  • definiuje elementy strony internetowej: listy, tabele, obrazy, odnośniki, kontrolki
  • wykonuje formularze na stronie internetowej

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Projektowanie stron internetowych

Uczeń wykonuje strony internetowe zgodnie z projektami

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa zasady komputerowego przetwarzania wideo i dźwięku przygotowanego na potrzeby strony internetowej
  • dobiera oprogramowanie do edycji obrazu ruchomego i dźwięku
  • wykonuje animacje na potrzeby strony internetowej
  • wykonuje materiały wideo na potrzeby strony internetowej
  • edytuje wideo i dźwięk na potrzeby strony internetowej
  • osadza elementy multimedialne na stronie internetowej
  • importuje materiały multimedialne do systemów zarządzania treścią CMS

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Projektowanie i administrowanie bazami danych

Uczeń tworzy formularze, zapytania i raporty do przetwarzania danych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • definiuje tabele w bazie danych na podstawie projektu
  • definiuje typy danych oraz atrybuty kolumn
  • wprowadza dane do bazy danych
  • programuje skrypty automatyzujące proces tworzenia struktury bazy danych
  • importuje dane z pliku
  • eksportuje strukturę bazy danych i dane do pliku

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Projektowanie i administrowanie bazami danych

Uczeń zarządza systemem bazy danych

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • analizuje strukturę bazy danych w celu jej modyfikacji
  • rozbudowuje strukturę bazy danych tworząc tabele, pola, relacje i atrybuty
  • weryfikuje poprawność struktury bazy danych po rozbudowie
  • usuwa elementy struktury bazy danych oraz dane
  • modyfikuje strukturę bazy oraz dane bazy

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Programowanie aplikacji internetowych

Uczeń programuje skrypty wykonywane po stronie klienta

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • stosuje języki JavaScript oraz jeden z języków: Python, ASP.NET, PHP, JSP do tworzenia aplikacji internetowych
  • identyfikuje skryptowe języki programowania
  • implementuje algorytmy w języku interpretowanym
  • posługuje się typami prostymi i złożonymi, zmiennymi i operatorami w skryptowych językach programowania
  • stosuje instrukcje sterujące skryptowych języków programowania
  • stosuje funkcje oraz wybrane biblioteki skryptowych języków programowania
  • tworzy strony internetowe wykorzystujące skryptowe języki programowania

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Programowanie aplikacji internetowych

Uczeń programuje skrypty wykonywane po stronie serwera

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • programuje w języku JavaScript
  • stosuje w programowaniu obsługę zdarzeń myszy i klawiatury
  • stosuje biblioteki wykorzystywane w skryptach po stronie klienta
  • definiuje skrypty obsługujące formularze i kontrolki HTML (HyperText Markup Language)
  • wykorzystuje mechanizmy walidacji formularzy HTML za pomocą mechanizmów HTMLS
  • korzysta z funkcji modelu DOM
  • korzysta z bibliotek i frameworków języka JavaScript, w tym z biblioteki jQuery, Angular, React

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne i organizuje pracę zespołu

Uczeń planuje wykonanie zadania

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • stosuje zasady kultury osobistej i ogólnie przyjęte normy zachowania w środowisku pracy
  • przyjmuje odpowiedzialność za powierzone informacje zawodowe
  • przestrzega tajemnicy związanej z wykonywanym zawodem i miejscem pracy
  • wyjaśnia, na czym polega zachowanie etyczne w zawodzie
  • wskazuje przykłady zachowań etycznych w zawodzie

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Kompetencje personalne i społeczne i organizuje pracę zespołu

Uczeń współpracuje w zespole

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • opisuje sposób przeciwdziałania problemom w zespole realizującym zadania
  • opisuje techniki rozwiązywania problemów
  • wskazuje na wybranym przykładzie metody i techniki rozwiązywania problemu

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Organizacja pracy małych zespołów

Uczeń planuje i organizuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • pracuje w zespole, ponosząc odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadania
  • przestrzega podziału ról, zadań i odpowiedzialności w zespole
  • angażuje się w realizację wspólnych działań zespołu
  • modyfikuje sposób zachowania, uwzględniając stanowisko wypracowane wspólnie z innymi członkami zespołu

Przedmiot, umiejętność lub kompetencja: Organizacja pracy małych zespołów

Uczeń dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań

Uczeń w ramach opisanego Efektu kształcenia na praktykach zawodowych wykonuje następujące czynności:

  • określa strukturę zespołu
  • przygotowuje zadania zespołu do realizacji
  • planuje realizację zadań zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
  • oszacowuje czas potrzebny na realizację określonego zadania
  • komunikuje się ze współpracownikami
  • wskazuje wzorce prawidłowej współpracy w zespole
  • przydziela zadania członkom zespołu zgodnie z harmonogramem planowanych prac

Proacodawcy

Rozpocznij praktykę w wymarzonej firmie

Zapoznaj się z ofertą firm, które realizują praktykę dla uczniów Zespół Szkół Technicznych im. W. St. Reymonta w Czartajewie. 

SidCom Dariusz Michaluk w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

SP ZOZ w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Urząd Gminy w Grodzisku

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Urząd Gminy w Nurcu Stacji

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Urząd Gminy w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

FHU Leszek Kendyś w Siemiatyczach

Dostępne terminy praktyk:
- 02.10.2023 - 27.10.2023
- 02.04.2024 - 29.04.2024

Zgłoszenie do realizacji programu praktyk

Formularz zostanie przesłany do Kierownika Praktyk Zespołu Szkół Technicznych im W. St. Reymonta w Czartajewie. Decyzję o zapisaniu ucznia na praktyki do wybranego pracodawcy w określonym terminie podejmuje Kierownik Praktyk, na podstawie przesłanych zgłoszeń i dostępności miejsc.