Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

Klasa: IV

Liczba godzin: 15h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Tworzenie formularzy, zapytań i raportów do przetwarzania danych

Tematy jednostkowe:

  1. Tabele w bazie danych na podstawie projektu
  2. Typy danych oraz atrybuty kolumn
  3. Wprowadzanie danych do bazy
  4. Programowanie skryptów automatyzujących proces tworzenia struktury bazy danych
  5. Importowanie danych z pliku
  6. Eksportowanie struktury bazy danych i dane do pliku

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności tworzenia baz danych i pracy z nimi

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • Posługiwać się pojęciami dotyczącymi baz danych;
  • Tworzyć diagramy E/R (Entity-Relationship Diagram);
  • Korzystać z systemów zarządzania bazami danych SZBD (Database Management System);
  • Stosować strukturalny język zapytań SQL (Structured Query Language);
  • Tworzyć relacyjne bazy danych zgodnie z projektem;
  • Tworzyć formularze, zapytania i raporty do przetwarzania danych;
  • Modyfikować struktury baz danych;
  • Zarządzać systemem bazy danych;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z systemem baz danych
  • kształcące: Opanowanie umiejętności tworzenia formularzy, zapytań i raportów do przetwarzania danych
  • wychowawcze: Uświadomienie możliwości jakie dostarczają struktury systemów baz danych

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Instruktaż z pokazem

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, oprogramowanie specjalistyczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe