Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 5h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Interpretacja projektów sieci komputerowych

Tematy jednostkowe:

  1. Podstawowe pojęcia dotyczące sieci komputerowych;
  2. Interpretacja projektów sieci komputerowych;
  3. Tworzenie modeli i schematów lokalnych sieci komputerowych;

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności projektowania sieci komputerowych

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • Rozpoznać oznaczenia w postaci symboli i piktogramów w projektach okablowania strukturalnego i na podstawie opisu projektu sieci;
  • Przygotować zapotrzebowanie na materiały niezbędne do wykonania sieci komputerowych;
  • Stworzyć harmonogram prac wykonywania sieci w oparciu o projekt sieci komputerowej;
  • Analizować projekt sieci komputerowej;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z możliwościami pracy w sieci komputerowej
  • kształcące: Opanowanie wiedzy i umiejętności dotyczących projektowania sieci komputerowych i analizy przykładowych projektów
  • wychowawcze: Uświadomienie znaczenia właściwej organizacji pracy przy tworzeniu projektu sieci, harmonogramu prac w oparciu o normy techniczne i potrzeby zlecenia

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Metoda problemowa

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Projekt techniczny, rysunki robocze, rysunek wykonawczy, opisy zadań, harmonogram, instrukcje, schematy, narzędzia pomiarowe, podręczniki, publikacje tradycyjne i elektroniczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe