Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Posługiwanie się narzędziami do naprawy sprzętu komputerowego

Tematy jednostkowe:

  1. Przeznaczenie narzędzi do naprawy sprzętu komputerowego
  1. Dobór narzędzia do określonych zadań naprawczych
  2. Sprzętowe narzędzia diagnostyczne i monitorujące pracę urządzeń techniki komputerowej
  3. Aplikacje diagnozujące pracę urządzeń techniki komputerowej

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziami do naprawy sprzętu komputerowego

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • posługiwać się narzędziami do naprawy sprzętu komputerowego;
  • tworzyć i przywracać kopie bezpieczeństwa danych;
  • diagnozować uszkodzenia sprzętowe urządzeń techniki komputerowej;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z narzędziami do naprawy sprzętu i ich obsługą
  • kształcące: Opanowanie wiedzy i umiejętności naprawy sprzętu przy użyciu odpowiednich narzędzi
  • wychowawcze: Przestrzeganie przepisów bhp podczas pracy z narzędziami, uświadomienie zagrożeń związanych z niewłaściwym użytkowaniem narzędzi podczas wykonywania prac
  •  

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Metoda problemowa

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, schematy, narzędzia pomiarowe, podręczniki, publikacje tradycyjne i elektroniczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe