Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 5h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Przygotowywanie urządzeń peryferyjnych do pracy

Tematy jednostkowe:

  1. Podłączanie urządzeń peryferyjnych do systemu komputerowego
  1. Instalowanie sterowników urządzeń peryferyjnych
  2. Konfigurowanie urządzeń peryferyjnych według zaleceń

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności podłączania, instalowania i konfiguracji urządzeń peryferyjnych

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • określić funkcje, budowę i zasadę działania urządzeń peryferyjnych;
  • przygotować urządzenia peryferyjne do pracy;
  • monitorować pracę urządzenia peryferyjnego;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z funkcjami, budową i zasadą działania urządzeń peryferyjnych
  • kształcące: Opanowanie wiedzy i umiejętności obsługi różnych urządzeń peryferyjnych
  • wychowawcze: Przestrzeganie przepisów bhp podczas pracy z urządzeniami, uświadomienie zagrożeń związanych z niewłaściwym użytkowaniem urządzeń

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, schematy, narzędzia pomiarowe, podręczniki, publikacje tradycyjne i elektroniczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe