Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 10h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Montaż komputera z podzespołów

Tematy jednostkowe:

  1. Identyfikacja podzespołów komputerowych
  2. Montaż zestawu zgodnie z konfiguracją
  3. Dobór odpowiednich narzędzi do określonych czynności monterskich
  4. Testowanie poprawności działania zainstalowanych podzespołów

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Nabycie umiejętności montażu zestawu komputerowego z odpowiednio dobranych podzespołów

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • identyfikować podzespoły komputera
  • określić i porównać kompatybilność podzespołów komputera
  • zaplanować montaż komputera zgodnie z konfiguracją
  • dobierać narzędzia do określonych czynności monterskich
  • wykonać montaż komputera zgodnie z zaplanowaną konfiguracją
  • weryfikuje poprawność zainstalowanych podzespołów

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z zasadami wykonywania prac monterskich zestawu komputerowego
  • kształcące: Opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu budowy komputera i zasady działania i łączenia jego podzespołów
  • wychowawcze: Uświadomienie nawyku porządku na stanowisku pracy, właściwej organizacji wykonywanych czynności prowadzącej do bardzo dobrego wykonania zlecenia
  •  

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Pokaz, Instruktaż /wstępny, bieżąc, końcowy/

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, podręczniki, publikacje tradycyjne i elektroniczne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe