Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

Zawód: TECHNIK INFORMATYK

Kwalifikacja: INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych

Klasa: III

Liczba godzin: 5h

Miejsce odbywania zajęć:

SIDCom Dariusz Michaluk, ul. Ciechanowiecka 19e, 17-300 Siemiatycze

szkolna/zakładowa pracownia/laboratorium symulacji komputerowych, siedziba firm zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, punkt serwisowy, firma administrująca sieci komputerowe, sklep komputerowych, dział obsługi informatycznej dowolnego przedsiębiorstwa,

Temat zajęć praktycznych: Pierwsza pomoc w stanach nagłego zagrożenia  zdrowia i życia

Tematy jednostkowe:

  1. Podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego
  1. Ocenia sytuacji poszkodowanego na podstawie analizy objawów obserwowanych u poszkodowanego
  2. Zabezpieczenie siebie, poszkodowanego i miejsce wypadku, powiadomienie odpowiednich służb
  3. Udzielanie pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotna i życia

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Kształcenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy w stanie zagrożenia zdrowia i życia

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • określić skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka;
  • zastosować środki techniczne i ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych;
  • udzielić pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego;

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznanie uczniów z zasadami obowiązującymi w środowisku pracy i techniką wykonywania zakładowych procedur ratunkowych
  • kształcące: Opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy
  • wychowawcze: Uświadomienie praw i obowiązków z zakresu udzielania pierwszej pomocy

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz
  • Instruktaż
  • Ćwiczenia praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Wykonywanie i analizowanie rozwiązań praktycznych, Instruktaż z pokazem

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Wewnętrzne instrukcje i zarządzenia obowiązujące w jednostce, w której uczeń odbywa praktykę zawodową
  • Opisy zadań, instrukcje, normy, przepisy, tablice poglądowe, fantomy

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe