Powrót do strony głównej

Scenariusz z lekcji zajęć praktycznych

dla zawodu: TECHNIK HANDLOWIEC

Kwalifikacja: Kwalifikacja HAN.01 -Prowadzenie sprzedaży

Klasa: III

Liczba godzin: 10 godzin

Miejsce odbywania zajęć:  Rondo Gumieniak W., Marciniak W. i Swajda P. Spółka jawna

Temat zajęć praktycznych: Stosuje procedury postępowania reklamacyjnego

Tematy jednostkowe:

  • Postępowanie reklamacyjne
  • Realizacja prawa klienta do zwrotu towaru

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Przygotowanie do wykonywania zadań zawodowych związanych z wykonywaniem czynności posprzedażowych.

CELE OPERACYJNE:

Uczeń potrafi:

  • przyjąć zgłoszenie reklamacyjne zgodnie z zasadami obsługi klienta i aktualnymi przepisami prawa,
  • wypełnić dokument zgłoszenia reklamacyjnego,
  • poinformować klienta o prawach dotyczących np.: zwrotów towarów, gwarancji

CELE ZAJĘĆ:

  • poznawcze: Zapoznacie uczniów z zasadami obowiązującymi podczas obsługi zgłoszeń reklamacyjnych
  • kształcące: Opanowanie umiejętności  posprzedażowych
  • wychowawcze: Kształtowanie nawyku porządku na stanowisku pracy

METODY REALIZACJI:

  • Pokaz z objaśnieniem
  • Prace praktyczne

METODY NAUCZANIA:

Metoda praktyczna w naturalnych warunkach pracy pod okiem opiekuna praktyk

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Komputer z oprogramowaniem stosowanym w przedsiębiorstwie,
  • Druki i zgłoszenia reklamacyjne

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • Ćwiczenia indywidualne